研究者情報
アカマツ ナオキ
AKAMATSU Naoki
赤松 直樹
所属
明治学院大学 経済学部 経営学科
職種
准教授
著書・論文歴
著書
消費者行動の新しい分析視点-逐次選択時の購買意思決定とマーケティング (単著) 2023/06/14
論文
Role of consistency in omnichannel integration: Effects on the continuous versus serendipitous customer experience 経済研究(明治学院) (168),17-36頁 (共著) 2024/07
論文
Translating virtual product scarcity in gaming to real-world brand value Psychology & Marketing (共著) 2024/07
論文
Consumer panic buying: Understanding the behavioral and psychological aspects International Journal of Marketing & Distribution 5 (2),17-35頁 (共著) 2022/12
論文
When a prior indulgent choice promotes a subsequent indulgent choice: The justification mechanism Psychology & Marketing 39 (4),797-808頁 (共著) 2022/04
論文
消費者の逐次選択における目標コンフリクトの影響-各選択の関連性に着目した分析 マーケティングジャーナル 40 (2),53-64頁 (共著) 2020/09
論文
The Sequential Choice Effect Adjusting the Effects of Promotions on Purchases of Hedonic Products Proceedings of the European Marketing Academy (単著) 2020/05
論文
消費者行動分析における逐次選択研究の可能性-購買意思決定プロセスと店舗内購買行動 経済研究 (159),101-115頁 (単著) 2020/01
論文
マーケティング・サイエンスと消費者行動研究の接近と乖離 マーケティング・サイエンス 26 (1),41-63頁 (共著) 2019/06
論文
The Influence of Shopping Goals on Consumer's Sequential Choices Asia-Pacific Advances in Consumer Research 12,4-8頁 (共著) 2019/01
論文
店舗内における今日の購買意思決定プロセス-モバイルの利用に着目して 『平成29年度助成研究報告書』公益財団法人吉田秀雄記念事業財団 (共著) 2018/03
論文
消費者の購買意思決定プロセスの有用性についての研究-複数の段階間と概念間に着目した分析 (単著) 2017/06
論文
消費者はライン拡張によって導入される新製品をどのように評価しているのか-態度の構成要素に着目して マーケティングジャーナル (単著) 2017/06
論文
考慮集合のサイズとその影響要因-消費者の目標に着目して 日経広告研究所報 (単著) 2014/08
論文
The Deference of the Structure of Category Knowledge at each Stage of the Decision Making (単著) 2014/07
論文
A New Viewpoint of Structure of Consideration Sets and its Change (単著) 2013/07