研究者情報
研究者情報TOP
> 石井 友子
(最終更新日 : 2024-10-23 15:32:06)
イシイ トモコ
ISHII Tomoko
石井 友子
所属
明治学院大学 教養教育センター
職種
准教授
業績
現在の専門分野
学歴・取得学位
職歴
著書・論文歴
学会発表
研究課題・受託研究・科研費
メールアドレス
現在の専門分野
英語学, 外国語教育 キーワード(第二言語習得、語彙習得)
学歴・取得学位
2001/09~2005/07
The University of Nottingham, School of English Studies, 博士 修了 Ph.D. (外国語教育)
職歴
2015/04/01 ~ 2018/03/31
明治学院大学 教養教育センター 専任講師
2018/04/01 ~
明治学院大学 教養教育センター 准教授
著書・論文歴
論文
An Exploratory Criterion Validation of Three Meaning-Recall Vocabulary Test Item Formats Vocabulary Learning and Instruction 12 (1),1-10頁 (共著) 2024/01
論文
A Comparison of Contextualized and Non-Contextualized Meaning-Recall Vocabulary Test Formats. Research Methods in Applied Linguistics (共著) 2023/12
論文
Development of a new vocabulary component in English Communication 2: MGU Vocabulary Booster カルチュール 16 (1),49-58頁 (共著) 2022/03
論文
Challenges in the assumptions of using a flemma-based word counting unit. Vocabulary Learning and Instruction 10 (1),1-15頁 (共著) 2021/12
著書
Vocabulary Theory, Patterning and Teaching. (共著) 2021/10
全件表示(21件)
学会発表
2023/10/07
An Exploratory Criterion Validation of Three Meaning-Recall Vocabulary Test Item Formats (JALT Vocabulary SIG Symposium on Vocabulary & Learning)
2022/11/13
A close look at CMRT test taking processes. (Japan Association of Language Teaching)
2022/11/13
Exploring Three Meaning-Recall Item Formats for Use in a Coverage-Comprehension Study (Japan Association of Language Teaching)
2022/10/28
Through the debates over semantic grouping of words. (International Conference on Bilingual Education)
2022/02/28
Part of speech knowledge of Japanese EFL learners.
全件表示(20件)
研究課題・受託研究・科研費
2022/04 ~ 2025/03
Reexamining the relationship between coverage and reading comprehension with a meaning-recall vocabulary measure 国内共同研究
メールアドレス