研究者情報
アオノ ジュンコ
AONO Junko
青野 純子
所属
明治学院大学 文学部 芸術学科
職種
教授
学会発表
2024/07/11
Copies and Reproductions in Netherlandish Art, 1400-1800 (HNA Conference, ‘Britain and the Low Countries: Cultural Exchange Past, Present & Future’)
2024/03/02
18世紀オランダの複製素描と競売市場の関係をめぐる一考察 (科研基盤研究A 美術市場研究会)
2023/06/02
Rediscovering Pieter de Hooch: Eighteenth-Century Dutch Reproductive Drawings and the Auction Market (Peck Drawings Symposium: Making, Collecting, and Understanding Dutch and Flemish Drawings 1500-1800)
2023/03/04
色と光を描く-- 18世紀オランダの複製素描とピーテル・デ・ホーホの評価をめぐる一考察 (「15~18世紀ネーデルラントと オランダ美術における複製/コピー」)
2022/02/26
価値を生み出す筆ー18世紀オランダ絵画市場と複製素描ー (三田芸術学会)
2021/03/05
高すぎる値段:18世紀競売の舞台裏をめぐる一考察 (九州大学芸術学研究会)
2019/03
変わりゆく17世紀オランダのアート・マーケット―18世紀の中古絵画市場を中心に (コロッキウム「17世紀オランダの画家とアートマーケット」)
2018/10
Porcelain Collecting Monkeys: The Case of A Genre Painting by Willem van Mieris (Netherlandish Art and the World: A Conference on Global Art History)
2018/09
The Japonse Rok in Seventeenth-Century Dutch Portraiture (Roundtable History & Desgin: Kosode & Banyans: Contested World Views in an Attire c1580-1910)
2017/09
Rivalry or Homage: Pendants in the Post-Vermeer Period (International Symposium, Vermeer and the Masters of Genre Painting: Inspiration and Rivalry)
2017/07
The
Japonse Rok
in Seventeenth-Century Dutch Portraiture (International Symposium, Global Costume: Kosode, Banyan, Kebaya and Japonse Rok 1500-1850. A Dialogue of Global Circulation between Art History, Economy and Material Culture)
2017/01
贅沢か虚無か―18世紀初頭の室内画における磁器の表象 (国際シンポジウム17世紀オランダ美術と<アジア>)
2016/12
Praise and Price: Peasant Pieces by Adriaan van Ostade in the Eighteenth-Century Art Market (International Symposium: Genre Painting from the Northern and Southern Netherlands, 16th-18th Century)
2016/08
18世紀初頭のオランダ風俗画:近年の再評価をめぐる考察 (九州大学芸術学研究会)
2016/07
黄金時代の遺産:1680-1750年のオランダ風俗画をめぐる考察 (ネーデルラント美術研究会)
2016/01
In the Glow of Candlelight: A Note on Nicolaas Verkolje's Approach to the Art of Godefridus Schalcken (International Conference: Godefridus Schalcken- Fascination and Impact)
2015/08
Mediating Culture & Art" in response to Michael North's lecture 'Mediating European Art through Company Channels in Asia' (International Symposium: Linking Cloth-Clothing Globally: 18-20th Century Mapping)
2015/03
Het belang van onderzoek naar de Nederlandse genreschilderkunst na 1680 (Symposium-Bookpresentation: Confronting the Golden Age)
2013/11
"What was circulated? Notes on 17th-century Dutch Painting in Batavia" (International Symposium: What Was Shared and What Was Circulated? Towards a Global History of Consumption, Secondhand Circulations and Adaptation.)
2013/11
黄金時代の『黄昏』を生きる:18世紀前半における17世紀オランダ絵画受容研究 (第89回九州藝術学会)
2011/02
De onderwerpkeuze in de genreschilderkunst uit de eerste helft van de achttiende eeuw (Symposium, Art in the Republic around 1700: New Perspective and Approach)
2009/03
Updating the Golden Age: Dutch Genre Painting in the Eighteenth Century (Conference of American Society of Eighteenth-Century Studies)
2009/01
Ennobling' Daily Life: A Question of Refinement in Early Eighteenth-Century Dutch Genre Painting (International Symposium, Werkgroep 18e eeuw)
2005/11
Looking Back to the Dutch Golden Age: Early Eighteenth-Century Genre Painting by Willem van Mieris (International Symposium, Vom Adel der Malerei: Holland um 1700)
2005/11
Reproducing the Golden Age: Copies after Seventeenth-Century Dutch Genre Painting in the First Half of the Eighteenth Century (Conference of Historians of Netherlandish Art, From Icon to Art in the Netherlands)
2004/03
ウィレム・ファン・ミーリスの店舗画―18世紀前半における17世紀オランダ風俗画の受容と継承 (美術史学会東支部例会)
1999/10
秤を持つ女―17世紀オランダの経済生活と美徳の表象 (第50回美学会全国大会)
1999/06
「金貨を秤る人」―17世紀オランダ絵画と社会との関係をめぐる一考察 (第6回東北大学国際文化学会大会)